Race nieuws:

27-04-2016 Update van waar we nu staan.

We zijn er bijna klaar voor. 

Versnellingsbak is gereviseerd, startmotor is vervangen, chassis etc.. is opnieuw gekeurd wachten nu nog op de uitlaten nadat deze zijn verlast en met speciale keramic zijn afgebakken kunnen we komende week de Camaro weer opstarten.

 

feb 2016 Trots op WashTec!

Trots kunnen we u mededelen dat Washtec is toegevoegd als sponsor aan vanLeersumRacing voor geheel raceseizoen 2016!

De WashTec-groep is wereldwijd de leidende onderneming op het gebied van autowassen, autowasstraat en carwash. 
Of u nu op zoek bent naar een softwash wasstraat, rollover, wasbox, selfwash of een truckwas installatie 
bent u bij WashTec aan het juiste adres. En wij als van Leersum spreken uit ervaring ! Smile

Neem eens een kijkje op www.washtec.nl 

 

2015 Overzicht

Een kort racejaar maar wel met een mooie eerste Runner up plaats in Engeland Santa Pod.

Het main event Santa Pod Engeland is één van de twee wedstrijden die erom doen. We waren goed voorbereid en al het materieel was weer in top conditie. De tweede qualificatie ronde brak net voor de 400m finish de blower belt. De grote riem die uit de motorkap steekt, hierdoor sloeg de carbon motorkap-  + brandstof kabel met bevestigingsmateriaal stuk. Dit kosten ons een  qualificatie ronde maar dat bleef gelukkig niet onbeloond.

We stonden helaas 16de gequalificeerd dat betekend dat we dan tegen nr 1 moeten met de wedstrijd. Aangezien de Super Pro klasse de grootste klasse is met de meesten deelnemers en dat de engelse deelnemers al 3 race weekende erop hebben zitten moeten we natuurlijk wel extra aanpoten om ze beter af te zijn. Maar ook dit weekend ging het top, ons team deed precies wat er moest gebeuren en zo wisten we met zijn allen run voor run te winnen!

In de finale was de dragster fenominaal op de tijd en zaten wij er 0,02 seconden vanaf.

Een mooie 2de plaats was het gevolg!

De rest van het sezoen was door de verhuizing van van Leersum& Zn onmogelijk om weg te gaan.

Maar 2016 gaan we ons huidige programma gewoon weer volgen zoals de jaren er voorheen!

 

20-8-2014 Drijfstangen en afgelast
Nieuwe drijfstangen zijn gemonteerd maar het Pro event in Drachten is afgelast ivm het slechte weer.

De nieuwe datum is: 19 - 21 September!



15-8-2014 NitrolympX Hockenheim

 

Met de prestaties van afgelopen jaar (runner up ; 2 plaats) gingen we met goede moet terug naar Hockenheim Duitsland.
De concurrentie was er zeker niet minder op geworden. met deelnemers uit Frankrijk, Engeland, Zweden, Tsjechje, Duitsland en Nederland waren er dan ook 44 ingeschreven. De baan was helaas erg slecht en met maar 3 kwalificatie runs was het dus een moeilijke opgaven. maar moeilijk is onze tweede naam!
De eerste run ging mis; te veel vermogen voor de grip die er maar was. met run twee stonden we gelijk 11de gekwalificeerd. mooi maar we wilde beter uiteraard. en de laatste run wisten we ons op de 3de plaats te zetten. een mooie voorruitgang en erg positief om de wedstrijd mee te beginnen. ondertussen waren er behoorlijk wat fans en sponsors uit Nederland gekomen, om ons team aan te moedigen!

Dit heeft zeker de eerste runs geholpen maar helaas toen we bij de laatste 8 zaten trokken we rood. En rood is game over. Helaas we moesten naar huis maar de over vollen arena van Hockenheim blijft een kick geven en voor de sponsors goed om zich te laten zien.

Op de terug weg hebben we zitten tellen en bleek dat we tussen door de drijfstangen moeten vervangen. Dus dat wordt de komende weken flink aanpoten want we willen mits redelijk weer naar Drachten (NL). Hier is de tv aanwezig en altijd belangrijk om je te laten zien.



5-7-2014 Summer nationals

 

Fijn om weer op ons vertrouwde Santa Pod terug te zijn geweest na een lange winter.

Gelukkig hadden we veel beter weer na het afblazen van het Main event eind mei.

Het summer nationals event is een dag korter maar met beter weer hebben we er meer kunnen rijden en met een rustig opbouwende prestaties! We gingen elke run harder en bij het uitlezen van de datalogger bleek dat we nog veel meer kunnen verwachten van de motor. De aanpassingen die we gedaan hebben afgelopen winter scheelt ons 50 KG! En dat is een heleboel. Hier willen we dan de firma Marinol en Hoek polyesters voor bedanken. Hierdoor zijn we nu zeker 0.2 sec sneller. En dat is gebleken want afgelopen weekend reden we ons Personal Best van 7.27 sec 299 km/h.

We stonden goed gekwalificeerd en dus aan de goede kant van de boom! De eerste ronde wonnen we dan ook gemakkelijk. Helaas kwam het slechte weer om de hoek kijken en werd het event verder afgelast. Gelukkig konden we nog net droog inpakken en maken we ons klaar voor Hockenheim Duitsland.



15-8-2014 winter hard werken

 

Na een winter hard werken zijn we bijna klaar. Morgen (vrijdag) zal de nieuwe wrap klaar zijn. Ja de gehele auto wordt opnieuw gewrapt en dan moeten onder andere de ruiten en fastners er nog snel opgezet worden.

De complete neus is van carbon waar we veel gewicht mee hebben bespaard. Verder hebben we nog andere voorwerpen weten lichter te maken
(hier laten we verder niet te veel over los Sealed) maar totaal is de camaro ruim 50 KG lichter. De chauffeur Wouter is gelukkig op gewicht gebleven Wink

Ook de golfcar heeft een flinke motor tune gehad en gaat eens zo hard !

komende week gaan we naar Engeland - SantaPod en we hebben er flinke zin.

Bekijk alle nieuwe fotos en hopen je snel te zien op de racebaan!


08-03-2013 Als muziek in de oren 
vandaag, vrijdag 08 maart heeft de motor gedraaid naar alle tevredenheid met
nieuwe onsteking (Super Pro mag 44). nog wat kleine afstellingen moeten 
er komende week gedaan worden. 

 

23-02-2013 Reparatie update
We zijn hard bezig om de auto voor Pasen klaar te krijgen.
Easter Thunderbal of zoals het nu heet Festival of Power is eind Maart in Santa Pod (UK)

Kleine puntjes moeten we nog doen en met alle hulp van het team moet dit zeker lukken.

Helaas zat er meer werk in de lichtgewicht polyester kap. En hebben we daar veel aan moeten verbouwen.
Het resultaat mag er wezen. Pa van Leersum heeft er dagen op geschuurd en grote lijnen strak gemaakt.

Hou de fotos in de gaten.


06-09-2012 Reparatie update
Iederéén bedankt voor alle support.

De camaro staat ondertussen in Zweden bij Mats Brag (www.BragRacing.se)
Mats heeft het frame gemeten en alleen de voorkant was niet juist meer.
Verder is het gehele chassis nog onbeschadigd.Dit was ook de verwachting maar het blijft goed nieuws.

Wij hopen de auto over 3 weken weer te kunnen halen en dan uitgelijnd en wel.
Alle onderdelen zijn besteld en worden door SixPack speedshop naar Nederland gehaald met hun leveringen.
SixPack bedankt voor jullie sponsor bijdragen.


20-07-2012 Malmö Crash                                    
Dat ongelukken in een klein hoekje kan zitten wisten we. Wat we afgelopen weekend in Malmö niet wisten is dat
dat zelfde hoekje hier op 200m zat en de vangrail de voorkant van de auto zou verwoesten.

Ja helaas zijn we gecrasht maar heeft wouter er niets aan overgehouden.

We gaan komende weken besluiten wat we gaan doen.


14-07-2012 Malmö Zweden                                    
De weersvoorspellingen voor dragracebaan Malmö is goed. Daarom is er besloten om daar heen te gaan.  
Wij vertrekken donderdag 26 july om die zelfde dag daar aan tekomen.
De dagen vrijdag, zaterdag en zondag kunnen we dan racen
De klasse Super Pro ET is aanwezig en de baan is 200m. ipv 400m. 

 

13-07-2012 Drachten 2 afgelast.                                    
Door de slechte weersopmstandigheden en slechte weersvoorspellingen is komend evenement afgelast.
De organisatie probeerd toestemming te krijgen voor een evenement in September te organiseren.
Hier later meer over.

 

05-06-2012 Top week met super prestaties                       
Afgelopen donderdag hadden we de testdag om voor het eerst op Europese bodem te oefenen.
Uiteraard gaat niets van zelf en kwamen we er achter dat de transbrake wel werkte met alleen
contact aan maar niet met draaiende motor. Dit heeft tot zoeken geleid tot diep in de nacht
maar de volgende ochtend hadden we het probleem gelokaliseerd.
De runs gingen netjes en er was een duidelijke opbouw naar  steeds betere tijden.
Het schakelen met de CO shifter wilde niet werken en wouter moest dus zelf schakelen.
Wat we voor Drachten 1. 22 ,23 en 24 juni opgelost moeten hebben.

Uiteindelijk waren we van de 44 deelnemers gekwalifiseerd op nr 16 van een 32 veld!
Zeker voor de eerste keer een nette prestatie!
we reden de eerste Eliminatie run tegen een Dragster, de run werd gewonnen door rood licht
van de tegenstander maar ook qwa tijden deden we het beter.
met een opgegeven tijd van 7,50 sec reden we een 7,56 seconden met 285 km/h.

 

25-05-2012 Geen Scheurbuik.                       

Koornstra Reputation bedankt voor het verse fruit , een hele week op track: Santa Pod met
vers fruit geeft ons de energie die we nodig hebben en ook de nodige vitamine!

Nog wat kleine voorbereidingen en dan kunnen we dindsdag avond weg.

 

31-01-2012 Voorbereidingen 2012                 
De voorbereidingen zijn in vollegang.
Het belangrijkste wat aangepast moet is worden is de vrachtwagen voor transport.
De nieuwe Camaro is ook een meter langer dan de Nova (inclusief wheelie bars).
Daarna staan er wat kleine veranderingen op het programma voor de Camaro
Maar met dit tempo gaan we het allemaal ruim schoots halen.
 
27-10-2011 Camaro model '68
Afgelopen weekend zijn Wouter, Antoon en Bas in Californie op dragstrip Barones wezen testen met de nieuwe auto. Het is een Camaro met een fiber 1968 body geworden.

De vernieuwde website is in de maak zodat we alle gegevens kunnen publiceren.

24-09-2011 Nieuw project
Wij krijgen veel vragen van fans of de nieuwe raceauto er al is en wat het geworden is? Er is tot op heden nog geen auto aangeschaft. Uiteraard zijn wij wel aan het kijken. Als er iets is aangeschaft zullen we dit uiteraard meedelen.

12-09-2011 SOLD!
Ja het is waar, de Nova is verkocht. Nog maar 2 dagen heeft de auto tekoop gestaan en toen kwam Stefan Reffeltran. Hij bekeek de nova en had geen bedenktijd nodig. Wij wensen hem dan ook heel veel race plezier met de fantische nova!

Wij houden u op de hoogte van onze plannen maar dat we terug komen met wat moois is zeker! :)

28-08-2011 Drachten 3
Vrijdag en zaterdag is er niet veel gereden en was de baan ook erg slecht. Door de vele regen en de kou was het onmogelijk om een goede run te rijden. Bij de eerste run op vrijdag brak de auto zo erg uit door geen grip dat we blij waren dat deze onbeschadigd weer in de tent stond. Met de volgende runs die we maakten was de opzet minder agressief en was het resultaat beter maar niet naar ons zin. Gelukkig had iedereen er last van en kwalificeerde we toch een tweede plek.
De zondag was triest er viel zoveel regen dat de wedstrijd werd afgelast.

We kijken terug op een verregend seizoen maar gaan deze winter weer druk aan het werk zodat we volgend jaar weer fris en vernieuwend aan de start staan.

17-07-2011 Drachten 2
Vrijdag veel gereden, het weer was redelijk, zeker niet te warm maar ook niet te koud. Alle tijden die we reden waren close met ons doel 9,900 sec. we reden bijvoorbeeld; 9,84 ; 9,96 ; 9,96 ; 9,92 Zaterdag eind van de dag kwam pas de regen en we stonden met een 9,910 sec. op de tweedeplaats gekwalificeerd. Zondag nacht is er zo veel regen gevallen dat veel racers niet naar de baan konden komen omdat ze wegzakten. Elimineren was er dus niet bij. Er zijn demonstratie runs gegeven door de mensen die wel bij de baan konden komen. Verder waren we allemaal tevreden want de auto was weer super constant. We gaan met een goed gevoel naar Drachten 3

13-07-2011 Ready!
8 nieuwe zuiger en 16 nieuwe kleppen, motorblok opnieuw geboord en alles weer gemonteerd en geïnstalleerd in de Mad Nova. we zijn er weer bij.

19-06-2011 Ready!
8 nieuwe zuiger en 16 nieuwe kleppen, motorblok opnieuw geboord en alles weer gemonteerd en geïnstalleerd in de Mad Nova. we zijn er weer bij.

01-05-2011 Drachten 1
Na een lange winter was het dan zo ver. De motor voorzien van een nieuwe nokkenas, deze is wilder dan de oude die in de blown nova zat. Deze zal dan ook met de juiste setup harder moeten gaan. De Donderdag was het hels weer en de voorspelling was ook niet veel belovend. We dan ook vrijdag ochtend om 6 uur weggereden vanuit Den Haag. Helaas miste we de eerste run maar verder waren we er klaar voor na wat afstel runs gaat de auto inderdaad iets harder. Maar eind van de dag kwam onze eerst motorschade na 9 jaar. Een klep brak af en sloeg vast in de cilinderkop. Zaterdag in de werkplaats terug aangekomen gelijk begonnen met sleutelen en zoeken van de oorzaak.

Helaas was het voor de mensen die er nog waren een trieste bedoeling want het weer was echt heel slecht en zondag zo slecht dat de wedstrijd is afgelast.

We gaan er alles aan doen om over 4 weken weer op drachten te kunnen staan!

27-11-2010 Santa Pod Finals
Het weer zat redelijk mee en als laatste weekend voor het jaar wilde we ook hier goed presteren. De kwalificatie rondes gingen prima en we stonden een lange tijd eerste gekwalificeerd maar uiteindelijk gingen we de wedstrijd in op een vierde plek. Maar ook wij komen na al die jaren nog voor verrassingen te staan. De wedstrijd werd gestart na de kwalificaties en dus in de avond. Wij kregen 20:30 onze eerste oproep maar door uitloop (oildowns) stonden we om 22:00 in het startveld. Het was pikken donker alleen de baan was verlicht. Me reken machine die op zonnen cellen werkte viel uit maar dit konden we gelukkig tijdig oplossen door te wisselen. Wouter was scherp aan het licht zoals altijd maar door dit keer te scherp. We kregen rood op -0,003 sec. Ja 3000ste sec rood. We reden wel een mooie tijd van 9,92sec tegen een 9,96sec maar wie wil dat nog horen. Weer die 3000 duizendste helaas. Drachten 3 gingen we dit onder de tijd door. Het was voor ons afgelopen voor dit jaar, volgend jaar zijn we er weer en willen alle supporters bedanken en we zien ieder graag weer in 2011.

22-08-2010 Drachten 3
De zon liet zich soms zien maar de temperatuur was prima. De gereviseerde versnellingsbak door Niel Speentjes deed het super en maakte de auto weer constant zoals we gewend waren. Het was voor ons al snel duidelijk de problemen die we hadden Drachten 1 en 2 waren voorbij.

De 2 carburateurs en stal moesten worden afgesteld. Al snel hadden we dit onder de knie en konden we beginnen met kwalificeren. En met resultaat, al snel reden we een 9,901 seconden kwalificatie run en we stonden weer als number ONE qualifiër. Maar ook in de race zat het ons mee, Wouter reed scherp 9,904 seconden en in de klasse Super comp kwamen we nu ook weer één ronde door. Maar in super gas ging alles als geplant tot in de finale. Hier reden we een 9,897 seconden. Ja 0,003 seconden onder de tijd en we verloren.

We zijn klaar voor Engeland - Santa Pod.

19-08-2010 Veel nieuw spullen
2 nieuwe carburateurs en een gereviseerde versnellingsbak met andere onderdelen. Het verbeterde brein in de versnellingsbak beloofd weer de juiste reactie tijden zoals we van Wouter gewend zijn.

11-07-2010 Drachten 2
Het waren de warmste dagen van het jaar. Vrijdag en zaterdag waren wij gekwalificeerd: We stonden als 4de. Na de verzengende hitte overdag was het ook in Drachten noodweer zaterdagavond. Elf tenten zijn weggewaaid bij deelnemers. Onze nieuwe tent stond gelukkig als een huis. Zondagochtend vielen de mussen al weer dood van de vrachtwagen. Het was een moeilijke strijd en we kwamen jammer genoeg alleen de eerste ronden door in Super Comp.

22-06-2010 Drachten 1
Afgelopen weekend was het zover: Drachten 1 Veel klanten en bekenden zijn langsgeweest en het was erg gezellig. Jammer van de regen. Vrijdag en zaterdag hebben we gelukkig toch kunnen rijden en we konden ons uiteindelijk plaatsen als number ONE qualifier (nr 1). De eerste ronden kwamen we door maar ronde 2 verloren we helaas.

01-09-2009 Kampioen Super Gas 2009!
De punten zijn geteld van het afgelopen jaar. Met een ruime meerderheid zijn we kampioen geworden van 2009.

23-08-2009 Best Appearance team 2009!
Vrijdag en zaterdag was de kwalificatie in Drachten. Het weer zat mee en het zonnetje scheen volop. De tweede kwalificatie run was een 9,915 en we stonden dus al snel top qualifier. Uiteindelijk stonden we tweede met een 9,901 ! Zondag tijdens de rijders meeting kregen we als Mad Nova team de prijs BEST APPEARANCE TEAM 2009. Van de meer dan 200 deelnemers die elk event weer aanwezig zijn kregen wij de prijs voor professionaliteit, uitstraling team, uitstraling auto, sportiviteit etc... Een prijs die we zeer op prijs stellen en ons erg geëerd mee voelen.

De wedstrijd die er na volgde verliep anders dan gepland. De Duitser waar we tegen moesten rijden reed scherper dan wij. Helaas verloren we dus al begin van de dag.

Ook willen we de klanten die zijn langs geweest bedanken voor hun support en hopen dat ze het erg naar hun zin hebben gehad. En hopen hun volgend jaar weer te zien in Drachten.

04-08-2009 Mad Nova aan de leiding.
Met een 127 punten staan we boven aan de NL kampioenschappen van Super Gas. 39 punten voorsprong hebben we opgebouwd. Komende Drachten zal extra spannend worden.

21-07-2009 Nieuw vervoer voor de Mad Nova.
Er is een vrachtwagen aangeschaft en deze krijgt een flinke metamorfose. Drachten 3 zal deze zijn eerste rit naar Drachten maken.

19-07-2009 In het water gevallen...
Drachten 2 is geweest en met gemengde gevoelens denken we hier aan terug. De vrijdag viel in het water en er werd dus niet gereden. De zaterdag was daarentegen een stuk beter en we stonden al snel nr 1. gequalificeerd. Maar uiteindelijk stonden we eind van de dag als tweede wat al zeer netjes is. De zondag zag er qua voorspellingen van het weer niet goed uit op de buienrader en dit bleek helaas waar. In de regen hebben we de tent en auto opgeruimd, want het evenment was afgelast.

21-06-2009 Winnaar van de Super Gas klasse!
Het afgelopen weekend hebben we in Drachten vele buien gehad. Waar in het westen van het land het zonnetje nog zo af en toe doorbrak hebben wij helaas veel wolken gezien. Hierdoor hebben we op zaterdag niet veel gereden. Goede vriend Marck Harteveld ging met zijn wheelstander over de vangrail en rolde een keer door. Gelukkkig bleef hij zelf ongedeerd, maar zijn auto is niet ongeschonden uit de strijd gekomen. Dit zorgde er voor dat de qualificaties eindigden voor die dag. Gelukkig stonden we met een 9,91 seconden als eerste gekwalificeerd. De zondag begon troosteloos met regen, maar gelukkig brak al snel de zon door. Al snel stonden wij in de halve finale, die wij ook wonnen. In de spannende finale stond de trottle stop erg scherp ingesteld en moesten we tegen een Duitse concurrent. Wouter had zowel een betere reactietijd als eindtijd. Met een 9.94 sec werden we winnaar van de Super Gas klasse! Over 3 weken is Drachten 2 en hier gaan wij zeker weer de concurrentie aan met onze tegenstanders uit Duitsland, Engeland en uiteraard Nederland.

26-05-2009 Engeland Santa pod main event.
We zijn een dag eerder begonnen met het afstellen van de nieuwe carburateurs. We konden extra test runs maken wat ons goed van pas kwam. De kwalificatie konden we snel terug brengen van een 10.419 naar 9,9301 naar 9,9043 en toen verbeterde we het naar een 9,9037 met deze tijd stonden we gekwalificeerd op de 4 de plaats. De eliminatie die pas op maandag begon hebben we gelaten voor wat die was, want we zijn voortijdig vertrokken ivm de extra vrije dagen die we daar voor nodig hadden. We zijn zeer tevreden over ons weekend en de constante goede tijden. We gaan positief en met veel zin naar de eerste drachten.

08-02-2009 Nieuwe website
De website is geheel vernieuwd en er wordt druk aan gewerkt.

01-02-2009 Nieuwe lak
De auto wordt in een nieuwe kleur gespoten en hopen u dit binnenkort te kunnen laten zien.

15-01-2009 Nieuwe onderdelen
Nieuwe carburateurs en uitbreiding van onze datalogger heeft plaats gevonden.

09/11-08-2013 NitrOlympX Hockenheim Duitsland

 

Voor het eerst in onze race carrière gingen we naar de NitrOlympX (hockenheim ring) om zelf te racen. Omdat dit jaar de nieuwe baan werd voorbereid door Ian Marshall en zijn crew (santa Pod crew). Met de know how dat de baan dan goed moet zijn gingen we donderdag ochtend om 05:00 uur rijden. Vrijdag hadden we 2 kwalificaties, deze waren goed gereden en we zaten 0,08 sec van de tijd af. Zaterdag wisten we met de laatste 2 kwalificaties dit naar 0,032 sec te brengen en dit was goed voor een 16e plek van de 30 auto's die maximaal mogen zijn ingeschreven bij dit evenement.

Zaterdag kregen we ook gelijk 2 eliminatie rondes welke we zeer goed door kwamen. We hadden niet de makkelijkste tegenstanders maar wij bleken toch sterker. Ook doordat onze auto één van de snelste is van het veld zijn we in het voordeel. De zondag bracht ons nog 3 eliminatie rondes. Helaas ging de versnellingsbak stuk, de 2de versnelling slipte eruit en we hadden 2 uur de tijd tot de finales. Dit is helaas tekort om een automaten bak te wisselen want we hebben een reserve bij ons. Ondanks onze pogingen om de bak toch te maken en de kracht te geven voor minimale slip mocht dit niet helpen. Maar met een 2de prijs voor dit mooie event zijn we zeer blij. Sponsor Reinout Kool van Green Multimedia was zaterdag en zondag aanwezig en was zeer enthousiast. Zo enthousiast dat hij aangaf volgend jaar ook weer te willen sponsoren. Reinout bedankt !

Eind deze week staan de foto's op de site

 

28-07-2013 Drachten 1                           

We waren erg benieuwd met dit evenement. Door quater mile georganiseerd en door hun geprepareerde baan. Alles wat top geregeld en de kwaliteit van de baan was beter dan verwacht. Bijna alle deelnemers waren tevreden al was de baan nog niet 100%. Wij reden als snelste tijd een 7,66 sec. Dit was tevens het record voor dat weekend.

Door te weinig deelnemers voor Malmö Zweden is dat evenement gecanseld, deze stond op onze lijst om te gaan rijden, net zoals verleden jaar. We hebben als Alternatief gekozen voor Hockenheim (NitrolympX). Voor dit evenement is er een nieuwe baan aangelegd en is de crew van en met Ian Marchall aanwezig voor de baan preparatie. Ze kunnen goed hun gang gaan want dit jaar rijdt er geen F1 die beperkingen oplegt.

Camaro hebben we nagelopen en wat kleine veranderen toegepast wat ook voor NitrolympX / Hockenheim erg positief moet zijn, we hebben goede verwachtingen. Er worden 30 auto's toegelaten en er mogen er 16 deelnemen in de wedstrijd. Het beloof spannend te worden.

 

 

01-04-2013 Festival of Power Santa Pod U.K.

Met de sneeuw langs de weg reden we naar de race baan Santa Pod in Engeland.
Het opbouwen in 4 graden valt niet mee maar iederéén had er erg veel zin in en de motivatie was dan ook hoog. Na het opbouwen hebben we de vrijdag gebruikt om de afstellingen te controlen en de baan te bekijken. De baan was een week geleden opnieuw geasvalt teerd en het was de vraag wat de tractie zou zijn. Hoeveel grip en hoeveel vermogen kunnen we op dit nieuwe asvalt in de kou van 4 graden kwijt?

Na het zien van de baan kregen nog meer hoop. De Engelsen hadden zeer hun best gedaan en dat bleek ook toen we zaterdag de eerst run reden. De auto ging mooi recht weg. Joeri Woudenberg had ons team versterkt en ons geholpen met afstellen.
De runs daarna gingen steeds sneller en we eindigden het weekend met een
7,39 seconden en een eindsnelheid van 297 km/h. Een personal best voor ons.
Maar bij het ophalen van de camaro aan het eind van de baan konden we van de rijder wouter gewoon een sneeuwbal verwachten. Even om niet te vergeten dat de sneeuw er gewoon nog lag naast de baan en het in de nacht -6 was.

Volgende trip is in Drachten en daarna naar Zweden Malmö waar we verleden jaar de crash hadden.
Maar met zo'n top weekend achter de rug verwachten we ook daar een goed resultaat.

 

10-03-2013 Juiste afstellingen aan chassis
Camaro is uitgewogen en frame rail hoogte afgesteld.
Zo ook de vering en nog vele dingen waar we erg blij mee zijn.
Santa Pod Pasen komt al redelijk dicht in de buurt en we zijn met
de laatste details bezig. Vandaag de nieuwe neus weggebracht waar onze
nieuwe sponsor (hoek polyester) een mal van heeft gemaakt. Wij hopen het
front volgende week weer in de nieuwe WRAP terug te hebben van de Resolutie.nl.